Федоренко Дарина Сергіївна
соціальний педагог
з 8:00 до 12:00.
Консультації проводяться за попереднім записом через класного керівника, або в 26 каб. на ІІ поверсі.
Соціальний педагог закладу освіти здійснює:
- соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
- просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
- вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного, студентського колективу в цілому, молодіжних і дитячих громадських організацій.
Соціальний педагог закладу освіти бере участь у:
- роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
- плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;
- наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів.
Соціальний педагог закладу освіти, сприяє:
- взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
- захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхні інтереси у правоохоронних і судових органах тощо;
- формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;
- попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.
У яких випадках звертатися до соціального педагога?
Якщо у Вашій родині є проблеми, які постійно турбують Вас, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
якщо у Вас назріває конфліктна ситуація з батьками, важко знайти спільну мову з друзями чи порозумітися з педагогічними працівниками;
якщо хтось примушує Вас до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують власну гідність, а Ви не знаєте як себе поводити у такій ситуації;
якщо Ви потребуєте допомога лікаря або юриста, проте не наважуєтеся звертатися до батьків;
якщо, ви зіткнулися з труднощами під час навчання: не можете адаптуватися у новому колективі, побоюєтеся виступати перед аудиторією, невпевнені у своєму виборі;
і просто коли здається, що всі інші відвернулися від Вас і ніхто вже не зрозуміє.
Щодня можна отримати відповіді на питання, що Вас турбують! Конфіденційність гарантована!
Пам'ятка " Як впоратися з негативними емоціями."
1. Уміння вгамовувати свої роздратування і гнів безпосередньо в ситуації, коли ці почуття виникли.
2. Зупинись і дорахуй до десяти. Наскільки важливо дати собі час, щоб «охолонути» і подумати ?
3. Прислухайся до себе, до свого тіла. Які тілесні прояви сигналізують про втрату контролю? (руки пітніють, тремтять, стає жарко або відчувається слабкість, важко дихати)
4. Подумай, що вибрати:
а) сказати людині, чому ти сердишся. Як сказати людині про свій гнів так, щоб вона також не розгнівалася? (скажи про свої почуття, але не звинувачуй співрозмовника)
б) вийти із ситуації. Як можна вийти із ситуації? (допоможуть фрази: «Давай поговоримо про це пізніше», «Я зараз не готовий це обговорювати», «Дай мені час, я повинен відійти» тощо). Чи є сенс у тому, щоб залишити приміщення на кілька хвилин, доки не опануєш себе, якщо почуття занадто бурхливі?
в) зробити вправу на розслаблення;
г) написати про те, що відчуваєш;
д) розповісти комусь про це.
4. Дій за своїм вибором.
Якщо один зі способів не діє, застосовуй інший.
1. Уміння вгамовувати роздратування,гнів на свою адресу.
2. Вислухай, що хоче сказати людина. Наскільки важливо не перебивати і не починати виправдовуватися? (поки слухаєш, корисно повторювати про себе: «Я можу залишатися спокійним»)
3. Подумай, що вибрати:
а) і далі слухати;
б) запитати, чому людина сердиться;
в) запропонувати людині спосіб вирішення проблеми; Як можна це зробити? (допоможуть фрази: «Давай домовимося…», «Пропоную перейти до конструктивної розмови…» тощо);
г) вийти із ситуації; Як можна вийти з ситуації? (допоможуть фрази:«Давай поговоримо про це пізніше», «Я зараз не готовий це обговорювати» тощо)
Якщо починаєш сердитися сам, краще вибрати пункт г), поки трохи не заспокоїшся (цей шлях не вирішить проблеми, але застрахує тебе від додаткових неприємностей)
Як навчитися говорити «ні»
Коли ви не погоджуєтеся з певною пропозицією, єдине, що треба зробити, це сказати «ні». На жаль, багато людей, чекатимуть від вас чогось більшого, ніж просто «ні». Інколи така людина буде намагатися тиснути на вас виключно через свій егоїзм, а інколи їй буде здаватися, що коли ми на її пропозицію відповідаємо відмовою, значить ми говоримо «ні» вашим стосункам. Відповідаючи «ні» зробіть так, щоб ця людина зрозуміла, що ви цінуєте ваші взаємини з нею, але не бажаєте прийняти певну пропозицію з її боку.
Варіанти як сказати «ні»:
Запропонуйте іншу ідею.
Назвіть причину відмови і наполягайте на ній.
Спробуйте пожартувати.
Покажіть, що ви здивовані такою пропозицією.
Не захищайтесь, а наступайте.
Повторіть свої слова стільки разів, скільки це буде необхідно.